
zaterdag, januari 10, 2004
De donderdag verspreide foto van de arrestatie van Saddam Hoessein op 13 december, wekt steeds meer twijfels over de authenticiteit op. De foto toont Saddam Hoessein, met zijn gezicht op de grond liggend, nadat hij uit zijn ondergrondse 'hol' is gehaald, en een Amerikaanse soldaat die hem in bedwang houdt, in een ronduit vernederende pose. Het Pentagon ontkende meteen de betrouwbaarheid van de foto - mogelijk ook omdat die een bewijs zou kunnen leveren voor een behandeling die in strijd is met het verdrag van Génève.
Een Amerikaanse vrouw die van de rechter het bevel had gekregen vijf jaar lang een foto bij zich te dragen van de man die zij rijdend onder invloed had doodgereden, heeft dat geweigerd omdat de ouders van de man alleen bereid zijn een foto van hun zoon in zijn doodskist te leveren.
Jennifer Langston was dronken én zat te telefoneren toen zij in juni 2002 met haar auto op de verkeerde weghelft raakte en frontaal op de bestelauto van Glenn Clark en zijn zwangere vrouw Annette botste. Glenn overleefde de klap niet, zijn vrouw ligt nog steeds in coma en hun kind werd vijf maanden na het ongeluk met een keizersnee ter wereld gebracht.
Langston bekende afgelopen september schuld aan doodslag met een voertuig en roekeloos rijgedrag. De rechter veroordeelde haar tot dertig dagen gevangenisstraf, huisarrest en gelastte haar vijf jaar lang een foto van Glenn Clark bij zich te dragen. De ouders van Clark verschaften de rechtbank daarop een foto van hun zoon in zijn doodskist.
Langston's advocaat heeft beroep aangetekend tegen de geleverde foto, omdat er volgens hem een levende Clark op de foto moet staan. "Het is erg onredelijk en wreed dat zij deze foto heeft gekregen", aldus de advocaat. De officier van justitie erkende dat en zegde toe een andere foto te vragen aan de ouders van Clark. Zij weigeren echter een andere foto te leveren. "Ik dacht dat het vermoorden van mijn zoon wreed en ongewoon was", zei zijn moeder. "We hadden echt geen keuze. Ze hebben me gevraagd een foto van Glenn te sturen en dat heb ik gedaan".
Bron: HBVL.
Jennifer Langston was dronken én zat te telefoneren toen zij in juni 2002 met haar auto op de verkeerde weghelft raakte en frontaal op de bestelauto van Glenn Clark en zijn zwangere vrouw Annette botste. Glenn overleefde de klap niet, zijn vrouw ligt nog steeds in coma en hun kind werd vijf maanden na het ongeluk met een keizersnee ter wereld gebracht.
Langston bekende afgelopen september schuld aan doodslag met een voertuig en roekeloos rijgedrag. De rechter veroordeelde haar tot dertig dagen gevangenisstraf, huisarrest en gelastte haar vijf jaar lang een foto van Glenn Clark bij zich te dragen. De ouders van Clark verschaften de rechtbank daarop een foto van hun zoon in zijn doodskist.
Langston's advocaat heeft beroep aangetekend tegen de geleverde foto, omdat er volgens hem een levende Clark op de foto moet staan. "Het is erg onredelijk en wreed dat zij deze foto heeft gekregen", aldus de advocaat. De officier van justitie erkende dat en zegde toe een andere foto te vragen aan de ouders van Clark. Zij weigeren echter een andere foto te leveren. "Ik dacht dat het vermoorden van mijn zoon wreed en ongewoon was", zei zijn moeder. "We hadden echt geen keuze. Ze hebben me gevraagd een foto van Glenn te sturen en dat heb ik gedaan".
Bron: HBVL.

foto Aamir Qureshi
A Pakistan court has suspended a sentence of six months, handed today to reporter Marc Epstein (right) and photographer Jean-Paul Guilloteau of French weekly L'Express. A fine of 100,000 rupees each was not suspended.
The journalists had pleaded guilty to violating the country's visa regulations. Their lawyer Mr. Siddiqui said he would appeal against the conviction and sentence at the provincial Sind High Court within a week, probably on Monday.
vrijdag, januari 09, 2004
Sargeant Stephanie Leonard is the first female to receive the military's Bronze Star during Operation Iraqi Freedom.
Leonard is a military photojournalist in the Missouri Army National Guard. She was honored during special services in Jefferson City Thursday morning.
Bron: KSDK.
Leonard is a military photojournalist in the Missouri Army National Guard. She was honored during special services in Jefferson City Thursday morning.
Bron: KSDK.
De foto's van het huis van prins Willem-Alexander en prinses Máxima in Wassenaar die afgelopen jaar in het weekblad Privé werden gepubliceerd, zijn gemaakt door een bouwvakker die daar aan het werk was.
Dat heeft de advocaat van het weekblad, mr. L. Le Poole, vrijdag laten weten voor de rechtbank in Amsterdam. De prins en prinses spanden een bodemprocedure aan om dergelijke publicaties in de toekomst te voorkomen. Ze voelen zich in hun persoonlijke levenssfeer aangetast en hopen op een rechterlijke uitspraak dat dit soort praktijken niet kunnen, een vonnis waar ook in de toekomst naar kan worden verwezen. Een eis tot schadevergoeding is nog niet geformuleerd en is voor het paar ook vers twee.
Tot nog toe was het een raadsel wie de foto's had gemaakt in de toen nog lege woning. Het Koninklijk Huis wil weten wie de maker van de foto's is, om hem aan te spreken op zijn activiteiten. De foto's zijn digitaal gemaakt en er is dus geen enkele controle op de weg die ze nog zullen maken, aldus raadsman mr. K. Stöpetie van prins en prinses.
Privé beschermt de bron echter, maar vond het wel van belang om te zeggen dat het een bouwvakker was die met toestemming op de Eikenhorst aanwezig was. Er was dus in elk geval geen sprake van onbevoegde terreinbetreding.
Volgens Le Poole fotografeerde iedereen die het huis van de prins en de prinses aan het opknappen was, ,,uit beroepseer of voor de eigen collectie''. De fotograaf in kwestie was aanvankelijk ook niet van plan zijn plaatjes aan de man te brengen, maar trof de hoofdredacteur van Privé Evert Santegoeds in een horecagelegenheid en kwam zo op het idee.
Bron: ANP.
Volgens het NOS-journaal eist het koninklijk paar nog steeds "vernietiging van alle negatieven" (maar die zíjn er niet aangezien het om digitale foto's gaat) en het inleveren van álle afdrukken. (Dat wordt nog lastig gezien de grote oplage van Privé. Een lange strooptocht langs alle kapsalons en roddeltantes van Nederland?)
Dat heeft de advocaat van het weekblad, mr. L. Le Poole, vrijdag laten weten voor de rechtbank in Amsterdam. De prins en prinses spanden een bodemprocedure aan om dergelijke publicaties in de toekomst te voorkomen. Ze voelen zich in hun persoonlijke levenssfeer aangetast en hopen op een rechterlijke uitspraak dat dit soort praktijken niet kunnen, een vonnis waar ook in de toekomst naar kan worden verwezen. Een eis tot schadevergoeding is nog niet geformuleerd en is voor het paar ook vers twee.
Tot nog toe was het een raadsel wie de foto's had gemaakt in de toen nog lege woning. Het Koninklijk Huis wil weten wie de maker van de foto's is, om hem aan te spreken op zijn activiteiten. De foto's zijn digitaal gemaakt en er is dus geen enkele controle op de weg die ze nog zullen maken, aldus raadsman mr. K. Stöpetie van prins en prinses.
Privé beschermt de bron echter, maar vond het wel van belang om te zeggen dat het een bouwvakker was die met toestemming op de Eikenhorst aanwezig was. Er was dus in elk geval geen sprake van onbevoegde terreinbetreding.
Volgens Le Poole fotografeerde iedereen die het huis van de prins en de prinses aan het opknappen was, ,,uit beroepseer of voor de eigen collectie''. De fotograaf in kwestie was aanvankelijk ook niet van plan zijn plaatjes aan de man te brengen, maar trof de hoofdredacteur van Privé Evert Santegoeds in een horecagelegenheid en kwam zo op het idee.
Bron: ANP.
Volgens het NOS-journaal eist het koninklijk paar nog steeds "vernietiging van alle negatieven" (maar die zíjn er niet aangezien het om digitale foto's gaat) en het inleveren van álle afdrukken. (Dat wordt nog lastig gezien de grote oplage van Privé. Een lange strooptocht langs alle kapsalons en roddeltantes van Nederland?)
Fotojournalist Teru Kuwayama, die momenteel voor Corbis in Bagdad verblijft, heeft een eigen weblog geopend om de loze uren tijdens het verzenden van foto's te vullen. De verhalen bevatten interessante observaties over het leven als fotojournalist in een oorlogsgebied.
Van 17 januari tot en met 15 februari is in Het Nationale Park De Hoge Veluwe de "Wildlife Photographer of the Year 2003" expositie te bewonderen. Deze jaarlijkse internationale fotowedstrijd vindt dit jaar voor de 20e maal plaats. De organisatie is in handen van het BBC Wildlife Magazine en het Natuurhistorisch Museum in Londen. De expositie toont alle bekroonde inzendingen en eervolle vermeldingen. Deze werden gekozen uit ruim 20.500 foto's, die werden ingezonden door fotografen uit zo'n 60 landen.
Een Berlijnse uitgeverij publiceert meer dan 160 onuitgegeven foto's van de platinablonde Hollywoodlegende Marilyn Monroe. De foto's komen uit de nalatenschap van vriend en fotograaf van Marilyn, Sam Shaw.
Sam Shaw was de man die de beroemde foto nam van Marilyn Monroe tijdens opnamen van de film "The seven year itch". Op deze foto houdt Marilyn haar witte jurk naar beneden, die opwaait door de warme lucht die uit een rooster van de New Yorkse metro blaast.
Sam Shaw was de man die de beroemde foto nam van Marilyn Monroe tijdens opnamen van de film "The seven year itch". Op deze foto houdt Marilyn haar witte jurk naar beneden, die opwaait door de warme lucht die uit een rooster van de New Yorkse metro blaast.
Aan oorlogsfotograaf James Nachtwey is de jaarlijkse Leipziger Medienpreis toegekend. Dat deelde de Leipziger Medienstiftung vandaag mee. Nachtwey behoort tot de bekendste persfotografen ter wereld. De afgelopen 25 jaar heeft hij de belangrijkste crisisgebieden bezocht. Ook maakte hij een fotoserie van het instorten van het World Trade Center na de aanslagen van 11 september 2001. Bij het bioscooppubliek verwierf hij bekendheid door de documentaire "War Photographer". Enkele weken geleden raakte Nachtwey gewond door een granaatexplosie in Bagdad.
woensdag, januari 07, 2004
Het Vara-mediaprogramma De Leugen Regeert wil aanstaande maandag een discussie organiseren over het photoshoppen van persfoto's, over de vragen: hoe ver mag je gaan met het manipuleren van nieuwsfoto's, welke trucjes zijn alom geaccepteerd (mooiere wolkenluchten? mooiere achtergronden?) en wanneer is er sprake van onwaarheid?
De Leugen Regeert is op zoek naar fotografen die in hun werk de grenzen van de "realiteit" opzoeken, en het leuk vinden daarover te praten op tv, en die uit eigen werk voorbeelden willen laten zien van bewerkte/gemanipuleerde persfoto's die in kranten hebben gestaan.
Dit naar aanleiding van de uitlatingen van persfotograaf Ben Steffen, die via deze site de landelijke pers haalden.
De Leugen Regeert is op zoek naar fotografen die in hun werk de grenzen van de "realiteit" opzoeken, en het leuk vinden daarover te praten op tv, en die uit eigen werk voorbeelden willen laten zien van bewerkte/gemanipuleerde persfoto's die in kranten hebben gestaan.
Dit naar aanleiding van de uitlatingen van persfotograaf Ben Steffen, die via deze site de landelijke pers haalden.
De Kunsthal in Rotterdam exposeert van 17 januari tot en met 25 april 61 foto's van de wereldberoemde fotograaf Edward Steichen. Het gaat om foto's van grote Hollywood-legendes als Fred Astaire, Greta Garbo, Charles Chaplin, Marlène Dietrich en Shirley Temple.
Steichen (1879-1973) maakte zijn filmsterrenfoto's vooral voor het tijdschrift Vanity. Hij zou lange tijd bekend zijn als dé fotograaf van stijl en sterrendom. Hij heeft ook bijgedragen aan het imago van sommige legendes. Hij vereeuwigde niet alleen artiesten, maar bij voorbeeld ook Winston Churchill. Hij geldt nog steeds als een van de invloedrijkste figuren van de fotografiewereld van de 20ste eeuw. Steichen fotografeerde niet alleen mensen, maar ook landschappen, stadsgezichten, mode en allerlei vormen van kunst, zoals dans en beeldhouwkunst (Rodin).
Steichen, geboren in Luxemburg maar met zijn ouders naar de Verenigde Staten geëmigreerd, begon in 1895 met fotograferen. Hoewel hij ook een schildersloopbaan ambiëerde, gaf hij uiteindelijk voorrang aan de fotografie. In de Eerste Wereldoorlog was hij commandant van de fotografische divisie van de Army Expeditionary Forces. In 1945 werd hij directeur van het U.S. Naval Photographic Institute. Van 1947 tot 1962 was hij de eerste conservator van de nieuwe foto-afdeling van het Museum of Modern Art (MoMa) in New York. Hij organiseerde er onder meer in 1955 de baanbrekende tentoonstelling The Family of Man.
Bron: ANP.
Steichen (1879-1973) maakte zijn filmsterrenfoto's vooral voor het tijdschrift Vanity. Hij zou lange tijd bekend zijn als dé fotograaf van stijl en sterrendom. Hij heeft ook bijgedragen aan het imago van sommige legendes. Hij vereeuwigde niet alleen artiesten, maar bij voorbeeld ook Winston Churchill. Hij geldt nog steeds als een van de invloedrijkste figuren van de fotografiewereld van de 20ste eeuw. Steichen fotografeerde niet alleen mensen, maar ook landschappen, stadsgezichten, mode en allerlei vormen van kunst, zoals dans en beeldhouwkunst (Rodin).
Steichen, geboren in Luxemburg maar met zijn ouders naar de Verenigde Staten geëmigreerd, begon in 1895 met fotograferen. Hoewel hij ook een schildersloopbaan ambiëerde, gaf hij uiteindelijk voorrang aan de fotografie. In de Eerste Wereldoorlog was hij commandant van de fotografische divisie van de Army Expeditionary Forces. In 1945 werd hij directeur van het U.S. Naval Photographic Institute. Van 1947 tot 1962 was hij de eerste conservator van de nieuwe foto-afdeling van het Museum of Modern Art (MoMa) in New York. Hij organiseerde er onder meer in 1955 de baanbrekende tentoonstelling The Family of Man.
Bron: ANP.
Verslaggever Arnold Karskens is dinsdag in het noordoosten van Oeganda bij een helikopterongeluk lichtgewond geraakt. Eén inzittende soldaat kwam bij het ongeluk om het leven. Dat meldt een woordvoerster van de RVU, waarvoor Karskens werkt. De legerhelikopter stortte neer in een gebied waar rebellen actief zijn. Het toestel was aan het landen op een grotendeels platgebrand stuk grond. Door de draaiende wieken kwam er as omhoog, waardoor het zicht werd belemmerd. De rotoren van de heli raakten vervolgens in bomen verstrikt. Arnold Karskens maakt een tweedelige serie radiodocumentaires over Vergeten Oorlogen voor de RVU en een artikel voor de Nieuwe Revu.
Bron: ANP.
Bron: ANP.
In zijn reeks campagne-bezoeken deed president Bush St. Louis aan. Daarbij kwam het tot een ruzie van zijn beveiligingsmensen met de aanwezige persfotografen. De Secret Service wilde van iedere fotograaf zijn/haar ras en geslacht noteren, maar de fotojournalisten weigerden daaraan mee te werken en verstrekten die gegevens niet.
Fashion photographer Francesco Scavullo, who shot covers for Cosmopolitan magazine for more than 30 years, died Tuesday morning of heart failure. He was 82.
Roberto Borea, a Pulitzer Prize-winning photographer who produced thousands of compelling pictures during a 30-year career with The Associated Press, died Tuesday. He was 51. Borea died at his home in Catonsville from stomach cancer.
Roberto Borea, a Pulitzer Prize-winning photographer who produced thousands of compelling pictures during a 30-year career with The Associated Press, died Tuesday. He was 51. Borea died at his home in Catonsville from stomach cancer.
dinsdag, januari 06, 2004
Because photographs can have an impact that words alone do not, photojournalism — the photographic documentation of a news event — plays an essential role in news reporting. Photos have the power to make people think, feel and take action. They may horrify, reassure, anger or take the breath away. While words can describe the aftermath of a disaster — a tornado, a plane crash, a school shooting — a photo visually communicates the pain etched in victims' faces, the mangled metal and strewn debris, the wounded bodies being rolled away on stretchers by paramedics. Of course, good writing can evoke strong emotions as well, but certain photos have an impact that is immediate and startling.
Persfoto's hebben niet alleen een psychologisch effect op het lezerspubliek, maar ook op fotojournalisten zelf. Wie hier meer over wil weten, of vermoedt zelf een trauma te hebben opgelopen in zijn fotojournalistieke werk, kan terecht bij het Dart Center for Journalism and Trauma voor informatie, zelfstudie-materiaal en een afsluitende toets.
Persfoto's hebben niet alleen een psychologisch effect op het lezerspubliek, maar ook op fotojournalisten zelf. Wie hier meer over wil weten, of vermoedt zelf een trauma te hebben opgelopen in zijn fotojournalistieke werk, kan terecht bij het Dart Center for Journalism and Trauma voor informatie, zelfstudie-materiaal en een afsluitende toets.
De hoofdredactie van het Leidsch Dagblad heeft haar lezers excuses aangeboden voor een dummytekst bij een foto in de eindejaarsbijlage die per ongeluk niet vervangen was, zodat de lezer geconfronteerd werd met een tekst over "kutfotografen met hun lange lulverhalen".
De exacte tekst bij de foto van Taco van der Eb:
Hier komt nog een onderschriftje bij van Taco waarin hij uitlegt waarom dit zijn mooiste foto is van het afgelopen jaar. Ik hoop dat hij dat in vijf zinnen kan, want dan past het hartstikke mooi in dit blokje. Maar dat weet je natuurlijk nooit, met die kutfotografen. Voor hetzelfde geld krijg je een lang lulverhaal.
De exacte tekst bij de foto van Taco van der Eb:
Hier komt nog een onderschriftje bij van Taco waarin hij uitlegt waarom dit zijn mooiste foto is van het afgelopen jaar. Ik hoop dat hij dat in vijf zinnen kan, want dan past het hartstikke mooi in dit blokje. Maar dat weet je natuurlijk nooit, met die kutfotografen. Voor hetzelfde geld krijg je een lang lulverhaal.
Vrijdag 16 januari zendt de NPS de documentaire Robert Capa: In Love and War uit.
Robert Capa: In Love and War belicht de transformatie van een jonge joodse jongen uit Budapest tot Robert Capa, mede-oprichter van Magnum. Op zijn 23ste is Capa al de meest beroemde oorlogsfotograaf in de wereld. Hij is getuige van de Spaanse Burgeroorlog, de Londen Blitz en de oorlog in Vietnam, en de enige fotograaf die het lef heeft om bij de invasie van Normandië aanwezig te zijn. Behalve een pacifist die in tanks meerijdt, is Capa ook een enthousiast gokker en houdt hij van mooie vrouwen, zoals Ingrid Bergman met wie hij een affaire heeft.
Archieffilms, exclusief fotomateriaal en de herinneringen van familie, vrienden en collega’s zoals Henri Cartier-Bresson en Eva Besnyö geven een beeld van het bewogen leven van de man die altijd moest kiezen tussen liefde en oorlog.
Robert Capa wordt op 22 oktober 1913 in Budapest geboren als Andrei Friedmann. Op achttienjarige leeftijd vertrekt hij naar het bruisende Berlijn waar hij de eveneens Hongaarse Eva Besnyö ontmoet, die hem interesseert voor fotografie. Als de nazi’s aan de macht komen vertrekt Capa naar Parijs, waar hij onder de naam Robert Capa gaat werken. Hij wordt verliefd op Gerda Taro, een fotografe waarmee hij samenwerkt gedurende de Spaanse Burgeroorlog en waarmee hij zou trouwen. Zij sterft echter aan het front.
Capa vertrekt naar de Verenigde Staten maar keert terug als fotograaf met het Amerikaanse leger, om verslag te doen van de Tweede Wereldoorlog. Hij gaat mee met de eerste invasie van Normandië, op 6 juni 1944, en maakt er foto’s die Spielberg inspireren voor de film Saving Private Ryan. Na de oorlog richt vertrekt hij naar Hollywood en hangt rond op de set van Hitchcocks film Notorious, om in de buurt van Ingrid Bergman te kunnen. Maar Capa wil zijn leven als oorlogsfotograaf toch niet opgeven voor een huwelijk en verbreekt de relatie.
In 1947 richt hij samen met Henri Cartier-Bresson, David Seymour, George Rodger en William Vandivert het internationale agentschap Magnum op. Hij stimuleert jonge makers, fotografeert Picasso uitgebreid en vertrekt in 1954 naar de oorlog in Vietnam. Het is een oorlog die hij niet overleeft: hij stapt op een landmijn en sterft op 25 mei 1954.
16 januari, 20.35 - 22.00 uur, Nederland 3.
Lees ook PROVING THAT ROBERT CAPA'S "FALLING SOLDIER" IS GENUINE.
En kijk naar video clips not found in the original documentary.
Robert Capa: In Love and War belicht de transformatie van een jonge joodse jongen uit Budapest tot Robert Capa, mede-oprichter van Magnum. Op zijn 23ste is Capa al de meest beroemde oorlogsfotograaf in de wereld. Hij is getuige van de Spaanse Burgeroorlog, de Londen Blitz en de oorlog in Vietnam, en de enige fotograaf die het lef heeft om bij de invasie van Normandië aanwezig te zijn. Behalve een pacifist die in tanks meerijdt, is Capa ook een enthousiast gokker en houdt hij van mooie vrouwen, zoals Ingrid Bergman met wie hij een affaire heeft.
Archieffilms, exclusief fotomateriaal en de herinneringen van familie, vrienden en collega’s zoals Henri Cartier-Bresson en Eva Besnyö geven een beeld van het bewogen leven van de man die altijd moest kiezen tussen liefde en oorlog.
Robert Capa wordt op 22 oktober 1913 in Budapest geboren als Andrei Friedmann. Op achttienjarige leeftijd vertrekt hij naar het bruisende Berlijn waar hij de eveneens Hongaarse Eva Besnyö ontmoet, die hem interesseert voor fotografie. Als de nazi’s aan de macht komen vertrekt Capa naar Parijs, waar hij onder de naam Robert Capa gaat werken. Hij wordt verliefd op Gerda Taro, een fotografe waarmee hij samenwerkt gedurende de Spaanse Burgeroorlog en waarmee hij zou trouwen. Zij sterft echter aan het front.
Capa vertrekt naar de Verenigde Staten maar keert terug als fotograaf met het Amerikaanse leger, om verslag te doen van de Tweede Wereldoorlog. Hij gaat mee met de eerste invasie van Normandië, op 6 juni 1944, en maakt er foto’s die Spielberg inspireren voor de film Saving Private Ryan. Na de oorlog richt vertrekt hij naar Hollywood en hangt rond op de set van Hitchcocks film Notorious, om in de buurt van Ingrid Bergman te kunnen. Maar Capa wil zijn leven als oorlogsfotograaf toch niet opgeven voor een huwelijk en verbreekt de relatie.
In 1947 richt hij samen met Henri Cartier-Bresson, David Seymour, George Rodger en William Vandivert het internationale agentschap Magnum op. Hij stimuleert jonge makers, fotografeert Picasso uitgebreid en vertrekt in 1954 naar de oorlog in Vietnam. Het is een oorlog die hij niet overleeft: hij stapt op een landmijn en sterft op 25 mei 1954.
16 januari, 20.35 - 22.00 uur, Nederland 3.

Lees ook PROVING THAT ROBERT CAPA'S "FALLING SOLDIER" IS GENUINE.
En kijk naar video clips not found in the original documentary.
De Britse nieuwszender BBCWorld zond vanavond een reportage uit over fotojournalist (en voormalig modefotograaf, het kan raar lopen) Stanley Greene, die vooral bekend werd door zijn werk in Tjetsjenië. Zijn foto's zijn ook te zien in de reizende tentoonstelling Open Wound en het gelijknamige boek.
maandag, januari 05, 2004
The few photos of Britney Spears's overnight wedding in Las Vegas were taken by a couple waiting in line to be married after her. The photos show Britney walking down the aisle in a white ball cap and jeans, wearing a nice black coat, according to someone who has seen the photos. The groom looks to be about 6 feet 2, a "big, muscular, healthy-looking guy," the source says. Britney was walked down the aisle by a hotel bellman, and wore her trademark diamond earrings and a pearl necklace. According to a source, the photos are worth between $100,000 and the price of your average van Gogh.
Bron: Washington Post.
So, be sure to always bring your camera, wherever you go.
Bron: Washington Post.
So, be sure to always bring your camera, wherever you go.
zondag, januari 04, 2004
Nederland heeft een nieuwe First Lady: Sandra Roelofs, echtgenote van de aanstaande president van Georgië Mikhail Saakashvili.
Eat this, mevrouw Balkenende!
foto Shakh Aivazov
Eat this, mevrouw Balkenende!

foto Shakh Aivazov
In de afgelopen 24 uur arresteerden Amerikaanse troepen in Irak 83 guerrilla-strijders, waaronder de persoonlijke fotograaf van Saddam Hoessein. Die had behalve met zijn camera blijkbaar ook met wapens leren schieten.

foto Atta Kenare/AFP
An Iranian man carries his two sons, Ali Akbar and Ghasem Majidi to the cemetery in Bora on the outskirts of the southeastern Iranian city of Bam.
De Engelse zondagskrant The Observer kreeg veel boze reacties van lezers nadat het deze foto prominent op de voorpagina plaatste. De ombudsman van The Observer wijdt er vandaag een artikel aan, met veel aandacht voor de voors en tegens van het herkenbaar afbeelden van slachtoffers in nieuwsfoto's.